Spring break

Solnedgang i Varadero

Stranda i Varadero

Den første uken i mars er det spring break på McGill (eller reading week som universitetet kaller det). Jeg har vært på Cuba sammen med Marie og to andre utvekslingsstudenter. Vi var på et all-inclusive resort i Varadero, som er et fint og populært sted med billige pakketilbud. Det var en kort ferie, men vi  fikk vi tatt en dagstur inn til Havana. Det var deilig å komme seg litt bort fra 10-20 kuldegrader og snø.

Utsikt med new Havana til venstre og old Havana til høyre

Nå er vi halvveis i semesteret og også ca. halvveis med vurderinger i alle fag. I de to siste ukene før reading week er det midterms (liten eksamen) i nesten alle fag. Før ferien fikk vi sett litt mer av byen og gjort noen typiske canadiske ting.

I januar var vi på Igloofest. Det er en elektronisk musikkfestival ved en elv i byen, det var flere scener, og de fleste utvekslingsstudentene dro hit.

Igloofest

I februar tok vi en dagstur til Quebec City. På veien var vi innom et is-hotell. Det er er hotell der alt er laget av is, også sengene. Etterpå dro vi på Quebec winter carnival. Der var det mange attraksjoner, dyr og man kunne prøve snow-tubing, is-hockey og is-sklie i kjelke.

Quebec winter carnival

Is-hotellrom

Saint-Laurent er en gate i Montreal med en del butikker, cafeer, barer og grafitti.

12837476_10153929532740797_1220631772_o

McGill har et skolelag i hockey, og vi så dem spille på hjemmebane.

Ishockey